[title]
[message]החנות דורשת ג'אווה-סקריפט כדי לאפשר לתוספים לעבוד כראוי.
איך שינתה חולצה את ההיסטוריה?
על נשים וחולצות מעוצבות
מאת עמית זאנטקרן
משחר ההיסטוריה נחשבה החולצה לפריט לבוש גברי. נשים עד המאה ה-19 היו לובשות חולצות אך ורק כחלק מהלבשתן התחתונה.
אך בחלוף הזמן ועם התפתחות החברה הפכה החולצה לפריט לבוש חיצוני, בעל מעמד חברתי והמון משקל עיצובי.
היום החולצה הוא פריט לבוש שהפך חלק בלתי נפרד מחיינו, כזה אשר מקנה ביטחון, הבעה אישית והמון סטייל.
בעוד כולנו לובשות חולצות, לא כולן יודעות מה המשמעות הסימבולית שיש לפריט הלבוש הזה וכיצד בעזרתו הצליחו אקטיביסטיות לשנות את מעמדה של האישה.
ב-1850 הפכה החולצה לסמל פוליטי חשוב במאבק הנשים למען שוויון זכויות. אז בצעד שזעזע רבים החלה העורכת אמיליה בלומר,
ללכת עם טוניקות ארוכות ונפוחות כאשר מתחתיהן מכנסיים ארוכים. מראה הלבוש שיצרה הפך להגדרה של אופנה "שוויונית",
זוהה עם הסופרג'יסטיות ואף פרץ לראשונה את גבולות הקרינולינה. והוא אומץ על ידי הנשים האקטיביסטיות המשפיעות ביותר של אותה התקופה.
אלו אשר הצליחו בסופו של יום להביא לשוויון בין נשים וגברים.
אלא שרגע האמת של החולצה הגיע בכלל במלחמת העולם השנייה. אז בהעדר הגברים, יצאו הנשים לעבוד ואימצו באופן גורף
ובפעם הראשונה את מראה הלבוש הגברי. זה שכלל חולצה ומכנסיים ואפשר להן לעבוד במפעלים ובשלל התפקידים הפיזיים האחרים בנוחות וביעילות.
בשנות ה-20 לקחה אישה אחת את החולצה והמכנסיים ונתנה להם קונטקסט חדש.
היא הגדירה אותם מחדש כאופנה והפכה את "הלבוש הגברי" לבגדי נשים מעוצבים. כאלה שהפכו למראה הנכון והמודרני עבור כל אחת באותה תקופה.
אותה אישה היא כמובן המעצבת הצרפתיה האגדית קוקו שאנל. זו שזיהתה את הצורך של נשים להתלבש באופן שיהיה להן נוח אך גם אלגנטי ומעורר השראה. המעצבת פורצת הדרך שאבה השראה מעולמות הלבוש הגברים והצליחה ליצור סגנון חדש לגמרי.
חליפות המכנסיים שלה וחולצות הפסים (שמקורן למשל במלחי הים של אותם שנים) יהפכו לפריטי לבוש קלאסיים והכרחיים בכל ארון עד ימינו אנו.
גם היום ב-2024 החולצה היא אמנם אחד מפריטי הלבוש הכי בסיסיים בארון, אלא שנוסף לה נופך עיצובי מעורר השראה.
אם בעבר היה לחולצה המון מטען ומשמעות חברתית. היום החולצה היא עוד דרך להביע את עצמנו דרך עיצוב משובח.
בעוד בעולם אנחנו רואים בשנים האחרונות כיצד החולצה שומרת על מאפיינים מאוד בסיסיים.
בנוף העיצוב הישראלי הפכה החולצה לפריט אשר מקבל אינטרפנטציות רבות. ממציא את עצמו מחדש שוב ושוב.
והופך לאחד הדרכים המעניינות לראות כיצד נראה כתב ידו של כל מותג ומעצב.
אחת הדוגמאות הטובות ביותר בתעשייה למשמעות של חולצות נשים מיוחדות היא כמובן המעצבת הגר אלמביק. "אלמביק היא אות ודוגמא למעצבים
ויוצרים צעירים, ביצירת שפה עיצובית שתמיד תהיה שלה.” אמר עליה היזם ומפיק שבוע האופנה מוטי רייף ב-2023.
“היא מהווה חלק בלתי נפרד מהאישה הישראלית והאופנה הישראלית." הוסיף. ואכן אי אפשר לחשוב על הנוף הישראלי בלי עשייתה.
הגזרות, הצלליות והצבעים שיצקה אל פריט הלבוש הפך אותו לשם נרדף להצלחה ישראלית בינלאומית.
בין אם ביצירת גזרות חדשות המייצרות חולצות שלא נראו טרם בתעשייה. או ביצירת טייקים מודרניים ועכשווים על חולצת הכפתורים הקלאסיות.
עיצוביה של אלמביק תמיד הצליחו לגעת בכל אישה ואישה.
אפשר לראות את הדבר עונה אחר עונה באירועי הקניינים של המותג. היום המותג אלמביקה מייצא את עיצוביו לכ-14 מדינות
ברחבי העולם. פעמיים בשנה מגיעים לארץ קניינים מכל העולם במטרה להביא ללקוחותיהם את המיטב שיש למותג להציע.
אל אחד האירועים הללו היה לי הכבוד להגיע ולראות ממקור ראשון כיצד 30 נשים וגברים המגיעים מבירות האופנה הגדולות בעולם רוצים דווקא - אלמביקה.
"לא מדובר בעיצובים שרואים בווג. אלא אופנה ייחודית שלא תראו בשום מקום אחר." סיפרה לי הקניינית מקנדה כאשר שאלתי אותה איך הלקוחות שלה מגיבים למותג. "בין עם מדובר בנשים צעירות בנות 20 או נשים מעל גיל 70. בשנייה שקולקציה של אלמביקה נוחתת אנחנו כבר מתחילות לקבל טלפונים".
אז מה כל כך מיוחד בחולצות של אלמביקה? אם תשאלו אותי מדובר בתחושה שהעיצוב מעניק למי שלובשת אותה.
נכון, חולצות מעוצבות לנשים אפשר בהחלט למצוא היום במגוון מקומות. אלא שמי שמחפשת ואוהבת עיצוב ייחודי יודעת שלא כל מקום מעצב בצורה
המתאימה לכל אחת. וזה הקסם של אלמביקה, לא משנה מי את ומה הטעם שלך תוכלי למצוא את עצמך בין המגוון העצום שיש למותג להציע. בין אם את מחפשת פריט לבוש איכותי ליום יום… או שבכלל הוצאת משלחת חיפוש לחולצות ערב מעוצבות לנשים עבור אירוע מיוחד.
בכל עונה וקולקציה תוכלי למצוא אופציות רבות שיתאימו בדיוק לך.
ולא משנה אם את נמשכת לחולצות המפוסלות, הטוניקות הצבעוניות או אפילו לעיצובים הכי הכי קלאסיים. את יכולה להרכיב מראה לבוש שידבר את השפה שלך,
את האישיות שלך ויגרום לך להרגיש שאת באה לידי ביטוי. דוגמא מופלא לכך לטעמי היא החולצה הלבנה בה הצטלמתי.
מחויטת, עם צווארון מפוסל כאשר באותה נשימה בדיוק יש לה גם וולן עשיר ונשי. שילוב יוצא דופן במיוחד עם המכנס המשובץ
שמאפשר ליצור לוק ואווירה שאי אפשר לראות בשום מקום אחר. כמה כיף לדעת שאת יכולה לרכוש פריט אשר ישאר איתך שנים וישקף בדיוק את מה שאת?
החולצות שלנו - 100% כותנה
ורגע לפני סיום מה יש לזכור כאשר את יוצאת למצוא את החולצה האחת שלך? לרכוש פריט לבוש חדש שיכנס לארון?
בשנים האחרונות ראינו לא פעם איך תעשיית האופנה המהירה שינתה את המשוואה. כיצד הפכה את הקשר הרגשי והערכי שהיה ללקוח עם אופנה מקצה לקצה.
אבל עכשיו הגיעה העת להחזיר עטרה ליושנה. לבחור לצרוך נכון יותר ודווקא משלל היוצרים בתעשיית האופנה המקומית.
אז כאשר את יוצאת למצוא עיצוב ייחודי זכרי תמיד כמה השקעה, זמן וכישרון מכניסים המעצבים לכל פרט ופרט.
איך הם שמים את ליבם בתהליך העיצוב. וכמה כיף זה להרגיש שאת חלק.
בחרי את המוצר הנכון לך, זה שגורם לך להרגיש בנוח ומרגש אותך. תעדיפי להשקיע כסף בעיצובים איכותיים אשר ישרתו אותך לאורך שנים.
ויהיו רלוונטים ושימושיים גם בעוד 20 שנה. מאז ומתמיד לימדו אותי בבית ש"ארון טוב אוצרים". וכאשר מייחסים לרכישת אופנה את המילה אוצרות
אפשר לרגע לחזור להתחלה. להבין שאופנה מעל לכל היא אמנות לבישה.
ולנו ניתנה האופציה לצלול, לחקור ולשחק עם יצירותיהם של האמנים הישראלים הטובים בתחום.
ממש בימים האחרונים התחיל הסייל באתר וזה הזמן שלך לנצל את הרגע ולצלול אל האתר ולמצוא את החולצה האחת שלך…
טוניקה רותי עיגולים מיקס - 80% פוליאסטר 20% ויסקוזה
טוניקה אורבן ליבית זית - 100% כותנה
טוניקה קפלים מיקס - 70% פוליאסטר 30% ויסקוזה
וניקה אפטר דארק נקודות - 100% ויסקוזה
חולצה רותי מיקס - 80% פוליאסטר 20% ויסקוזה
על הכתבת: עמית זאנטקרן היא עורכת מגזין האופנה העצמאי והישראלי ARE שייסדה יחד עם רעות זאנטקרן לפני 6 שנים. המגזין נולד במטרה לייצר במה לאופנה
ויצירה ישראלית ולאפשר לכל אחד ואחת ללמוד על תעשיית האופנה והעיצוב בלחיצת כפתור.